Stary Stary
747
BLOG

Antyhalinizm

Stary Stary Polityka Obserwuj notkę 38

 Nie udało się zebrać stu tysięcy podpisów pod kolejnym obywatelskim projektem ustawy. Tym razem o zakazie handlu w niedzielę. Nawet zbiórka w parafiach nie pomogła.

Projekt ze zrozumiałych względów zainicjowali sklepikarze, zrzeszeni w Naczelnej Radzie Zrzeszeń Handlu i Usług. Zamknięcie hipermarketów w niedzielę dałoby im wreszcie szanse na zrealizowanie swoich marzeń o rynku wolnym od konkurencji dla cen, jakie proponują. Nie zdumiewa też pomoc parafii, które nie tylko w galeriach handlowych postrzegają alternatywę dla kościoła, ale i w przymusie cnoty widzą najlepszy sposób na korzystanie przez wiernych z prawa do wolnej woli. Nieco zaskakuje niezbyt wielkie zainteresowanie Polaków tym, aby sobie w rzekomym interesie Haliny powiększyć bezrobocie [Tadeusz Cymański, “gdzie jest Halina!“].

Wczorajsza rozmówczyni Moniki Olejnik w TVN24, Barbara Nowacka zauważyła, że część naszego społeczeństwa, mniej więcej jedna czwarta łatwo ulega teoriom spiskowym. Za przykład podała tu niegdysiejszy sukces wyborczy Stana Tymińskiego i aktualny odsetek ludzi dających wiarę dowodom na istnienie zamachu smoleńskiego. Wydawałoby się, że powinni oni wesprzeć pomysł zakazu handlu w niedzielę, godzi on bowiem w hipermarkety, znienawidzone przez ich duchowych przewodników bo gnębią producentów niskimi cenami. Tymczasem się okazuje, że jednak nie. 
 
Nie odniosą sukcesu inicjatorzy zakazu, których motywacje się jakoś dadzą racjonalnie uzasadnić. Nie są bowiem bezinteresowne. To jednak rzecz zdumiewająca. “Bo cóż się bardziej godzi niż to, żeby Głupota sama trąbiła o swojej chwale? Jak to mówi przysłowie: chwal mnie moja gębo. A któż to mnie lepiej potrafi wyrazić niż ja samą siebie?” [Erazm z Rotteradamu]. Ludzie zachęcani do postępowania śladem sarkastycznych wezwań renesansowego filozofa wykorzystali jednak okazję do siedzenie cicho. 
 
Przestajemy jednak być “głupim polskim ludem”.
 
Stary
O mnie Stary

Nie chce mi się zmyślać, nic więc nie napiszę, bo w rzeczywistości jestem antypatycznym typem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka